Dwa pytania

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Fri 06 Aug 2004 - 17:46:54 MET DST

Witam

Nie jestem zagorzałym użytkownikiem systemu windows, byćmoże stąd wynika
moja niewiedza. Mam dwa pytania:

1. Jest komputer, miał on zainstalowany system w98, po jakiś czas temu
zainstalowano tam w2k, który jest obecenie. System zainstalował sobie
dźwięk samodzielnie (miał sterownik) - niestety jednak ten sterownik
powodował dziwne zachowanie się karty muzycznej, mianowicie dźwięk był ale
momentami nagle okrutnie pogarszała się jakość dźwięku, by znów po chwili
na chwilę było okej. Jest to bardzo denerwujące bo czasami dźwięk jest tak
marnej jakości, że trudno tego słuchać. Chodzi o kartę sb64pci,
zainstalowany sterownik z płyty również powodował ten efekt, nie zmieniło
to nawet ściągnięcie najnowszego sterownika i nawet wymiana karty na
dokładnie taką samą - na w98 problem nie wsytępował więc to coś w
systemie, poradźcie proszę jak ominąć problem? Nie pomaga zmiana karty w
slocie również. Zauważyłem natomiast że karta dostaje irq9 mimo wszytsko,
może gdyby jakoś zmienić to na inny numer to byłoby okej? Tymczasem nie
wiem co poradzić.

2. Teraz o mój komputer - był sobie na nim w2k, nikt go nie ruszał
miesiącami, jednak pojawiły się osoby które koniecznie chciały go
pouruchamiać. Uruchomił się owszem, nie ruszałem go długo więc sobie był,
kilka dni temu jednak postanowiłem zmienić kartę, mój geforce2 poszedł pod
młotek, a tymczasowo wylądował tam diamond viper 550, niby wszytsko okej,
jednak po chwili okazało się, że sterowniki w systemie są okropnie wolne,
włożyłem płytkę instalacja poszła bez zarzutu, jednak system już nie
wstał, nawet w trybie vga, nie jest to jednak moje narzędzie pracy więc
dla mnie to nie problem, jedynie dla mojego rodzeńśtwa które czasem chce
sobie zagrać jak mnie nie ma... Jeszcze minie pewnie chwilka zanim dostanę
swojego matroxa g650, a do tego czasu przydałoby się żeby to jakoś
chodziło.. Ktoś ma jakiś pomysł?

3. Gdzie mogę poczytać o tym czy warto i dlaczego zainstalować winxp lub
2003? Mam do dyspozycji te dwa systemy i mogę sobie wybrać, powoli pewnie
trzeba zrobić upgrade, to dalej nie dla mnie bo jak widać nie korzystam z
tego, jednak skoro mogę go mieć legalnie za darmo to czemu nie skorzystać
w celach edukacyjnych. Poza bełkotem marketingowych to czy jest sens?
Chodzi mi o opinie użytkowników.. Brat pokazywał mi i chwalił sobie, ale
coś czuję że nie ma porównania do xp, bo od razu tak przeskoczył. Dla mnie
to znów wielka różnica nie jest ale jak mnie czekać ma niespodzianka to
dziękuję za to. Czy te systemy potrafią już może czytać z systemu JFS? Czy
dalej mają w naturze psucie HPFS? Czy podczas instalacji nie zrobi mi
niespodzianki i nie zje mi tego co nie dla niego? Zawsze można wykorzystać
do wymiany danych głupi FAT32, ale to nie najlepsze rozwiązanie. Czy ktoś
może orientuje się jeszcze czy zadziała trick z załadowanie sterownika do
HPFS z win nt 3.51?

Mam nadzieję, że to odpowiednia grupa do zapytań tego typu. Poszperałem po
googlach zwłaszcza za pierwszym pytaniem, ale nie znalazłem niestety
odpowiedzi, pytanie o sb64 nie poszło na pl.comp.pecet, gdyż to jednak nie
problem sprzętu, a w googlach były wskazówki dla niektórych o właśnie tą
grupę. Dziękuję wszystkim za odpowiedzie..

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564