Przeniesienie W2k na inny dysk / Plik wymiany

Autor: Marek Janaszewski /USUN_TO. z adresu!/ <USUN_TO.j_marek_at_gazeta.pl>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 17:44:46 MET DST

Witam!

Ostatnio wymieniałem dysk w komputerze z Windows 2000 Profesional, dysk
NTFS. No i powstał problem przeniesieniem plików bez ponownej instalacji
Windows.

Kopiowanie obrazów partycji nie wchodziło w grę z kilku powodów: zmieniałem
wielkość klastera z 512b na 4K; wielkość dysku była inna od poprzedniego;
nie mam specjalnie pod ręką takiego narzędzia, a nie chce stosować nie
sprawdzonych.

Po kilku prośbach doszedłem do wniosku, że potrzebny mi jest trzeci dysk i
system. Przygotowałem dysk pod działającym systemem na starym dysku, aby
uzyskać tą samą wersje NTFS-a. Podłączyłem stary dysk pod inny komputer,
przeniosłem wszystkie pliki poza katalogiem System Volume Information.
Później podłączyłem nowy dysk i wgrałem do niego te pliki. Z konsoli
naprawczej wywołałem fixboot, fixmbr dla tego dysku.

Na początku nie chciał startować, podejrzewałem problem z podpisem dysku,
ale okazało się, że nie miałem ustawionej aktywnej partycji. Niby sukces,
tylko powstał problem z plikiem wymiany. Za Chiny nie mogłem zmusić go aby
dopuścił mnie do opcji manipulacji plikiem wymiany, również w trybie
awaryjnym. Stwierdzał, że jest jakiś problem z plikiem. Za mały, czy coś
podobnego. Po zamknięciu komunikat się powtarzał. Jakby brakowało mu zasobów
do dalszej pracy. Nie znalazłem sposobu aby to naprawić. Jedyne co zadziało
to naprawa przez instalator czyli instalacja naprawcza. Sprawdzałem,
przeniosłem ten plik ze starego dysku.

Pytanie, jak zmusić system do naprawy pliku wymiany jeśli przenosi się
system między dyskami.

P.S. Użyłem pośredniego dysku ponieważ, aby nie demolować komputera, na
którym działa system z obsługą NTFS-u. Nie ma możliwości podłączenia tylu
dysków na raz bez odłączania innych urządzeń. Zrzeszą dysk podłączałem przez
USB.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski