Re: Przeniesienie W2k na inny dysk / Plik wymiany

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 18:31:57 MET DST

Użytkownik "Marek Janaszewski /USUN_TO. z adresu!/"
<USUN_TO.j_marek@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Ostatnio wymieniałem dysk w komputerze z Windows 2000 Profesional,
> dysk NTFS. No i powstał problem przeniesieniem plików bez ponownej
> instalacji Windows.
>
> Kopiowanie obrazów partycji nie wchodziło w grę z kilku powodów:
> zmieniałem wielkość klastera z 512b na 4K; wielkość dysku była inna
> od poprzedniego; nie mam specjalnie pod ręką takiego narzędzia, a nie
> chce stosować nie sprawdzonych.
>
> Po kilku prośbach doszedłem do wniosku, że potrzebny mi jest trzeci
> dysk i system. Przygotowałem dysk pod działającym systemem na starym
> [...]

A jednak natrafiłeś na problem z podpisem dysku, a dokładniej - z
literką partycji systemowej. Przeczytaj to:

249321 - Nie można się zalogować, jeżeli zmieniła się litera dysku
partycji rozruchowej
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321

Wyjaśnienie: podpiąłeś nowy dysk do systemu, żeby założyć na nim
partycje, a następnie te partycje sformatowałeś - i dokładnie w tym
momencie menadżer dysków przydzielił im jakieś literki, a informacja o
tym została zapisana w rejestrze. Następnie skopiowałeś system na ten
nowy dysk i go uruchomiłeś. System odczytał z rejestru zapamiętane
wcześniej literki i ponownie przydzielił je partycjom. W ten sposób
partycja systemowa - zamiast literki C - dostała np. G, a ścieżki do
pliku wymiany oraz do pliku Userinit.exe (który odpowiada za proces
logowania się użytkownika) stały się nieaktualne. Niestety, wyświetlany
komunikat o błędzie jest nieco mylący, bo wspomina o pliku wymiany, ale
o Userinit.exe już nie...

/odpowiadając zmień px na pl/