Re: Partition Magic a partycja AKTYWNA - epilog

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 18:58:28 MET DST

In news:camsdc$pq6$1@news.onet.pl , *Andrzej Turek* wrote:
> Nasunela mi sie myśl, ktora powinna rozwiac wszelkie nieporozumienia.

Nie, nic nie rozwiała :(

> Otóż PM pozwala ustawic aktywną partycje na inną, pomimo ze jest juz inna
> aktywna.

Tak, a tamtej zdejmie status.

> Po restarcie komutera inicjowana zostanie wlasnie ta partycja,
> ktora zostala ustawiona przez PM jako aktywna. Zgadza się?

Tak bo jest aktywna, i znajduje się na dysku fizycznym z któremu bios
kazał się bootować.

> Pozwala to na zainstalowanie drugiego systemu, np. Windows'98.

Tak, czemu nie, na _aktualnie_ aktywnej partycji

> Nastepnie poprzez np.
> BootManagera (w opcji PM) mozemy wybierac pomiedzy aktywnymi partycjami
> co w rezultacie uruchomi konkretny dla nas system.

No i tu jest pies pogrzebany. Bootmanager zapisuje sobie gdzieś (mniejsza
o szczegóły, ale nie w tablicy partycji) całą tą sytuację. Obie partycje,
z których może wybrać bootowanie. I po wyborze, jednej z nich ustawia
status 'aktywna' (a drugiej zdejmuje)
Czy to by nie wyjaśniało zjawiska?

> Chcialbym tu nadmienic, ze w PM te DWIE partycje a nie jedna, beda mialy

PM, jak autorzy dorobią, to sobie może pamiętać, że we wtorek ma ci 1 i 2
połączyć, a 3 podzielić na pół, ale to nie jest stan w tablicy partycji.

> status "active" pomimo, ze w danej chwili zawsze jest jedna aktywna :)))))

No właśnie, w danej chwili, na jednym dysku fizycznym, jedna jest aktywna,
cbdu

Co oczywiście nie oznacza, że nie można jakimś edytorem dyskowym tego
wymusić, ale po co, i co dalej?
W każdym razie porządne partycjonery (Ranish) do tego nie dopuszczają.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step1@poc1zta.onet.pl1(ale bez cyfr)