Re: Partition Magic a partycja AKTYWNA - epilog

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 19:10:44 MET DST

On Tue, 15 Jun 2004 15:09:31 +0200, Andrzej Turek wrote:

> Nasunela mi sie myśl, ktora powinna rozwiac wszelkie nieporozumienia.
> Otóż PM pozwala ustawic aktywną partycje na inną, pomimo ze jest juz inna
> aktywna. Po restarcie komutera inicjowana zostanie wlasnie ta partycja,
> ktora zostala ustawiona przez PM jako aktywna. Zgadza się? Pozwala to na
> zainstalowanie drugiego systemu, np. Windows'98. Nastepnie poprzez np.
> BootManagera (w opcji PM) mozemy wybierac pomiedzy aktywnymi partycjami co w
> rezultacie uruchomi konkretny dla nas system.
>
> Chcialbym tu nadmienic, ze w PM te DWIE partycje a nie jedna, beda mialy
> [...]

active = aktywna

Jedna partycja może być aktywna w jednym momencie, co nie znaczy, że tego
nie możesz zmieniać i być w stanie zainstalować windows 98 2 albo nawet i 4
razy.

Ja przypuszczam, że pomyliłeś pojęcia, i nazwałeś partycje typu primary
aktywnymi partycjami.
Dysk może mieć 4 partycje typu primary.

Windows 98 lubi jak tylko jedna partycja primary istnieje, dlatego jak chce
się zainstlaować drugi windows 98 to się go oszukuje zmieniając typ
partycji na inny, przez co partycja nie jest widoczna dla tego systemu.

Bodajże już w windows 2000 taki układ nie przeszkadza i nie trzeba się
bawić w ukrywanie aby działało.

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, GG# 113344, TLEN: taked4
EMAIL: 6d3cq1u02@NOsneakemailSPAM.com