Re: ISASS.exe - help!!

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 01:55:54 MET DST

On Wed, 02 Jun 2004 09:40:56 +0200, Tomasz Onyszko wrote:

> OK, to rzuce ci tylko kilka potencjalnych problemow prawnych/uzytkowych
> ktore takie niby proste stwierdzenie daje:
>
> - jak zdefiniujesz bezpieczenstwo komputera podlaczoneg do sieci (jezeli
> chcesz miec to w regulaminie musisz dokaldnie opisac co to znaczy
> inaczej bedizesz mial skargi i procesy)

wystarczyłby punkt "działanie na szkodę innych użytkowników internetu"

> - kto bedzie ocenial i sprawdzal maszyny czy sa zgodne z powzszym i czy
> bezpiecenstwo zostalo zlamane(ja nie dam ISP pelnych praw do
> przegladania konfiguracji mojego komputera :) ) i na podstawie jakich
> uprawnien?

wystarczą logi które podobno każdy ISP prowadzi, oraz skargi innych
użytkowników.

> - jezeli juz ktos bedzie kontrolowal takie maszyny (bo jakos to
> naruszenie trzeba stwierdzic, to kto odpowie za naruszenia prywatnosci

nie będzie naruszania prywatności

> - jak udowodnic zlamanie bezpieczenstwa (logi, ok logi mozna sfalszowac,
> niezalezne logi - czyje ??)

porównać logi osób które się skarżą ze swoimi (ISP)

> ISP nie wygrzebalby sie od oskarzen, skarg i zadan finansowych - sam
> bylbym pierwszym ktory by ich zaczal o to oskarzac.

ISP ma też straty, osoby zarażone różnymi botami od ddosu marnują pasmo

> Z rzeczy mniej prawnych - kto mialby to naprawiac czyli poprawiac
> niedociagniecia bezpieczenstwa. Kolo mowi - mi to nie rpzeszkadza, ja
> sie ni znam i nikomu nie chce placic bo mi to nie przeszkadza i nie dbam
> o bezpieczenstwo. zaplacilem, nie chcecie mi swiadczyc uslugi - porpawcie..

firma, ktoś te komputery stawiał, jeżeli nie potrafi naprawić powinni go
zwolnić i zatrudnić kogoś innego.

> Tak pomysl chwile - czy nic ci nie mowia analogie do rynku i innych sfer
> zycia w ktorym sa oszustwa itp, a jednak kolejne regulacje prawne
> wprowadzajace ograniczenia , mechanizmy ochrony itp nic nie poprawiaja,
> jedynie zwiekszaja liczbe sposobow na ich obejscie

Odpowiednie przepisy są trzeba je tylko egzekwować, najlepiej aby ataki
ddos (nawet bez wiedzy) były karane grzywną, to zobaczysz, że firmy/ludzie
sami by prosili o takie blokowanie w przypadku wykrycia ataków.

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, GG# 113344, TLEN: taked4
EMAIL: 6d3cq1u02@NOsneakemailSPAM.com