Re: ISASS.exe - help!!

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 08:06:36 MET DST

Tomasz Onyszko wrote:
> a na serio w temacie waszej dyskusji - publiczny IP jest dla ludzi i
> jakos nie widze sensu w ograniczaniu dostepu do nich (jak widac
> generlanie jestem przeciwnikiem regulownia dostepu do netu na jakis
> zasadach typu ty mozesz a ty nie bo nie potrafisz).

Tylko że większości ludzi w ogóle publiczny IP nie jest
potrzebny. Mają bo mają, nawet nie wiedzą że mają, a potem
od razu mają wirusy. Przeciętny użytkownik potrzebuje tylko
"ciągnąć", a do tego NAT wystarcza całkowicie.

Sieci osiedlowe zazwyczaj na setki użytkowników mają tylko
kilku, którzy dostają publiczne adresy IP, bo specjalnie o
nie wystąpili. Z kolei tysiące użytkowników modemów dostaje
publiczne IP mimo, iż mają one w tym przypadku mały sens
i nikt o nie nie prosił.

> Swoja droga podobna do naszej tutaj dyskusja wlasnie sie zaczela na
> jednej za wrogojezycznych grup mailingowych - czy przejmowac sie ludzmi
> ktorzy maja niezabepzieczone komputery, czy stanowia oni zagrozenie dla
> innych czy tez jezeli mamy swoj wlasny dobrze zabepzieczony to po prostu
> nie przejmowac sie tym

Bo jest to dobry problem jednak. Niestety w Internecie nie-
zabezpieczone komputery mogą wyraźnie pogorszyć konfort
użytkowania wszystkim "podłączonym" użytkownikom. Szcze-
gólnie, że przed dobrym DDoSem ratunek jest trudny, a uru-
chomienie takiego czegoś za pomocą byle wirusika nie jest
takie skomplikowane -- dzień czy dwa roboty.

Ja bym optował za większą troską providerów. Gdyby po wykryciu
otwartego wirusowego backdoora provider odcinał klientowi
dostęp do Internetu i na wewnątrzną skrzynkę pocztową słał
mu maila "zabezpiecz pan komputer", to może poziom bezpie-
czeństwa by wzrósł.

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |