Re: Co to jest jsconsole.dll?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_vqrn.arg.cy>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 01:26:54 MET DST

Proces Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam_@w2k.pl> zwrócił błąd:

> moje tajemnicze pytanie zadane googlowi wygladalo "jsconsole" bez dll :)

Ok, myslalem, ze masz na mysli temat posta, ktory mial forme pytania. Tylko
ze zadna z odpowiedzi z google (ani yahoo ani altavista) nie wyrzucila
nazwy tego mojego pliku (z rozszerzeniem), co jest dosc dziwne.

> a ja tez - zacna przegladarka :) i prawde mowiac ja tego pliku nie mam

No i oszczedzasz 36 kilow na dysku! Szczesciarz. A przegladarka fajna, choc
nie wszystko mi jeszcze dziala jak nalezy.

> i dobrze ci sie wydawlo :) - ale jako ze podales wiecej szczegolow
> rozszerzylem magiczne zapytanie do googla o "jsconsole firefox"
> [...]
>
> nie masz ty przypadkiem tego plugina zainstalowanego ?? Nie wiem czy
> przypadkiem nie jest on tez instalowany rpzy okazji instlacji Javy

Zgodnie z "about:plugins" nie mam, nie ma tez takiego rozszerzenia (mam
tylko TBE i Spiderzilla). Jave co prawda zainstalowalem, ale ona tez ma
wlasny katalog, i to zdublowany, wiec to raczej nie to. Mam pelna wersje
Firefoksa, czyli z Konsola JavaScript i Inspektorem DOM. Odpalilem jakas
stronke z blednym JS, odpalilem konsole i przy pomocy polecenia listdlls
sprawdzilem czy sie nie laduje ten jsconsole.dll do pamieci. Nie laduje
sie. Przy IE tez nie (on laduje jscript.dll).

Ta wzmianka o przegladarce nasunela mi mysl, zeby pogooglac jeszcze troche.
Nie znalazlem co prawda nic o tym konkretnym pliku, ale znalazlem, ze
wlasciwie Microsoft nie ma czegos takiego jak JavaScript - oni uzywaja
JScript. Niby to samo, ale przy slowach "Microsoft" i "JavaScript" czesto
byla wzmianka o programie HijackThis. Uruchomilem go i znalazl on w
rejestrze wsrod dodatkowych przyciskow dla IE wlasnie wpis o MS JavaScript
Console. W rejestrze znalazlem odwolanie do tego przycisku (po CLSID) i tam
jest powiazanie z tym plikiem. Nie udalo mi sie jednak w zaden sposob
uzyskac tego przycisku/opcji/whatever w IE. Tak wiec przypuszczalnie sa to
szczatki jakiegos trojana. Albo zalazek ;)

> nie burzy sie - jakby byl jakis mechanizm kontrolny to nie doszlibysmy
> do "DLL Hell"

I by nudno bylo, bo by ludzie nie mieli na co narzekac :)

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: ROT13 -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze