Re: LargeSystemCache

Autor: Marek Janaszewski /USUN_TO. z adresu!/ <USUN_TO.j_marek_at_gazeta.pl>
Data: Tue 18 May 2004 - 23:22:16 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> A rzeczywiście... Swoją drogą, zawsze mi się wydawało, że na
> systemach na stacje robocze (Workstation, Professional) Large-
> SystemCache jest ustawione na 0 domyślnie (a nie na 1, jak w
> podanym tekście; widocznie dotyczy on tylko systemów serwe-
> rowych), zatem tutaj nie powinno to mieć żadnego znaczenia:
> po prostu nic się nie zmieniło ;-)
[...]

Witam!

Dziękuje za wyjaśnienie. Znalazłem okienko w systemie (XP Prof.)
odpowiedzialne za zmianę tych ustawień, więc nie trzeba bawić się w
niebezpieczną edycje rejestru. Tak zawsze twierdzi Microsoft w KB :-) Na
pewno jest łatwiej.

Właściwości systemu->Zaawansowane->Wydajność(Ustawienia)->Zaawansowane

1. Planowanie użycia procesora: Programu / Usługi działające w tle
O ile wiem odpowiedzialna ta opcja jest przyznawanie większego czasu
procesora aplikacją pierwszoplanowym.

2. Użycie pamięci: Programy / Bufor systemu
Czyli to o czym pisałeś. Wybranie bufor systemu pozwala na zwiększanie się
bufora I/O aby zwiększyć transfer plików w sieci.

Wszystkie ustawienia mam prawidłowe: 2 * Programy

Na komputerach, na którym działają serwery baz danych i czasem użytkownicy
także, ustawiam planowanie użycie procesora na usługi. Aby wszyscy mieli w
miarę równy dostęp. Z klucza w rejestrze tej opcji akurat się nie spotkałem.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski