Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [POLIP] [cross] Walka prawna z atakami DDoS

To: polip@man.lodz.pl
Subject: Re: [POLIP] [cross] Walka prawna z atakami DDoS
From: Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij>
Date: Sun, 14 Sep 2014 18:39:30 +0200
Osoba XJL napisała na pl.internet.polip:

> Prowadzę serwery gier dla młodzieży i niestety ciągle jestem świadkiem
> sytuacji, w której jeden niepełnoletni gimnazjalista ddosuje innego,
> lub też ddosuje serwer. Zdarzyło mi się juz być wyproszonym z dwóch
> kolokacji przez takie zdarzenia, aż znalazłem serwerownie, która takie
> ataki ładnie, samodzielnie, filtruje.

A kolejnym krokiem z Twojej strony powinno być ukrycie IP jednego
użytkownika przed drugim. Tym sposobem nie musisz angażować niewydolnego
wymiaru sprawiedliwości i zapewnisz sobie prewencję, której nie
zapewnisz przez zawiadomienie do prokuratury. Do tego na głównej stronie
komunikat, że za ddosowanie zgłaszasz sprawę na policję, parę banów i
fikcyjny komentarz użytkownika, który rzekomo musiał zapłacić 5000zł.
Natomiast jeśli bardzo chcesz, to możesz jeździć na przesłuchania do
prokuratury nawet parę lat po zakończeniu pracy w tej firmie czy
obszarze.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur