Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [POLIP] Frame Relay po światłowodzie

To: polip@man.lodz.pl
Subject: Re: [POLIP] Frame Relay po światłowodzie
From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>
Date: Thu, 13 Mar 2014 08:40:10 +0100
W dniu 10.03.2014 21:20, Krzysztof Halasa pisze:

> Wydajność pakietowa czego dokładnie?

Dawno nie w temacie i może mylę pojęcia, aczkolwiek pamiętam jak
puszczało się testy z MTU 1500 i np. kilkubajtowe na iDSL 4Mb oraz na
Polpak 2Mb. DSL "zdychał" przy małych pakietach. Nie wiem, może było coś
źle skonfigurowane, aczkolwiek nie wydaje mi się.

Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku wysycenia uploadu w DSL. Trzeba
było "rzeźbić" QOS, by ACK puszczać z najwyższym priorytetem i
jednocześnie cieszyć się z uploadu. Na FR aż takiego problemu nie było.
Fakt, w DSL upload wynosił wówczas tylko 512kb...

No i jeszcze różnica w samych technologiach VDSL a ADSL, więc może VDSL
nie ma już tego problemu...

Ostatnio zasłyszane, że &TP testuje coś dla firm właśnie po VDSL w
miejscach, gdzie światłowód byłoby trudno położyć. Nie, nie mylić z
obecną ofertą VDSL.