Re: Proszę o pomoc internet mobilny Plus

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Fri, 8 Feb 2013 16:50:09 +0100

Michał Madej <madejmag_at_gmail.com> wrote:
> Witam.
> Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu następującego zjawiska:
> mieszkam niedaleko miasta Łodzi. Nie mam możliwości podłączyć
> internetu po kablu, więc zdecydowałem się na mobilny.
> Zacząłem 3 lata temu od Play - dostałem w pakiecie modem
> huawei e176g bez simlocka. Niestety, zasięg sieci nie powala,
> nieraz nie mogę się połączyć z siecią przez 3godziny, czasem
> prędkość połączenia wynosi ok 100kbps. Przy dobrych warunkach
> udaje się osiągnąć 1340kbps - i to mi w zupełności wystarczy.
> Korzystam z aplikacji PlayOnline - tam wyświetla mi się zasięg
> [...]

To wprawdzie temat na grupę *.gsm, ale sfollowuję ;-)

Raz - sąsiedzi prawdopodobnie korzystają z Plusa, ale ze stacji bazowych
Aero2, na 900 MHz. Twój modem nie obsluguje tego pasma.
Dwa - nie jestem pewien, ale CHYBA karty simplusa nie mają uprawnień do
roamingu w Aero2.

Rozwiązanie:

1. zamów sobie kartę w Aero2 (max. 512 kb, ale stabilne), zawsze może być
jako backup ;-)
2. kup modem obsługujący 900 MHz UMTS. Tu uwaga: każdy modem ma napisane,
że obsługuje 900 MHz, ale w większości przypadków oznacza to GSM (czyli
maksymalnie EDGE).
3. Podobno lada tydzień mają być w sprzedaży prepaidowe karty simplusa do
obsługi LTE i pewnie Aero2.