Proszę o pomoc internet mobilny Plus

Autor: Michał Madej <madejmag_at_gmail.com>
Data: Fri, 8 Feb 2013 02:14:42 -0800 (PST)

Witam.
Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu następującego zjawiska:
mieszkam niedaleko miasta Łodzi. Nie mam możliwości podłączyć
internetu po kablu, więc zdecydowałem się na mobilny.
Zacząłem 3 lata temu od Play - dostałem w pakiecie modem
huawei e176g bez simlocka. Niestety, zasięg sieci nie powala,
nieraz nie mogę się połączyć z siecią przez 3godziny, czasem
prędkość połączenia wynosi ok 100kbps. Przy dobrych warunkach
udaje się osiągnąć 1340kbps - i to mi w zupełności wystarczy.
Korzystam z aplikacji PlayOnline - tam wyświetla mi się zasięg
i typ transmisji - najczęściej jest to WCDMA lun HSDPA max 3 "kreski".
Teraz postanowiłem spróbować Plus - wg mapy zsięgu powinienem mieć
dostęp do HSDPA+ wewnątrz budynku. Sąsiedzi korzystają z cyfrowego
polsatu i im pięknie praży. Ja kupiłem kartę sim Plusa - powinien
obsługiwać HSDPA, włożyłem do modemu (tego samego co play),
połączyłem i działa, ale tylko w EDGE - mam max zasięg... i tylko
ok 240kbps czyli max dla EDGE. Pobrałem internet manager 2.2
ze strony plusa i to nie pomogło. Dodam, że jak łączyłem się przez
WCDMA w Play to w modemie świeci się niebieska dioda, a jak połącze
z EDGE Plusa to świeci się na zielono. Jak nie ma zasięgu, to zawsze
miga na zielono.
Chciałbym połączyć się z Plusem, ale przez HSDPA i mieć jakieś
przyzwoite
łącze - czy musze kupić ich modem? Wiem, że na tym huawei nie pójdzie
mi LTE, ale HSDPA chyba powinien? W mojej miejscowości nie ma jeszcze
zasięgu LTE.
Co mogę sprawdzić lub jak się połączyć, żeby mieć dobry transfer.
Pozdrawiam
eM