Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Tue 21 Jun 2011 - 11:59:05 MET DST

Dnia 20.06.2011 niusy.pl <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał/a:

> Użytkownik "Tomasz Śląski" <tom@kebab.org.pl>

> Nie, bo to te same usługi, które sprzedajesz w odróżnieniu od kabli, studni
> itp itd

Ja tam widzę raczej różne usługi, być może na tych samych łaczach, ale raczej
odmienne. Typowo mamy: inna obsługa (masowa vs osobista) inny zakres działania
(stałe ip vs zmienne) wsparcie dla routingu dynamicznego (bgp) itd.

Oferta wielu dostawców dzieli się na 3 takie kasyki: masówka (tanie, callcenter,
zmienne ip. nastawione na dom lub soho). biznesówka (droższe, linia do działu
technicznego, stałe IP, dostępny revdns) operatorska (najdroższe, gwarancje,
bgp, klasa ip, suport typu lir itd). Teraz porównaj oferty za 1mbps w tych
3 typach i się okazuje że jest dość spory rozrzut.

A czy ww jest po miedzi, świetle, radiu, dsl, fr, eth itd to ma raczej tylko
znaczenie inwestycyjne w chwili podłączenia (nie wiem czy bgp w dsl jest możliwe,
pewnie też, ale nie widziałem oferty - chociaż miły byłby backup dla średniaka
w ten sposób rozwiązany).

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".