Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 20 Jun 2011 - 09:43:26 MET DST

Dnia 2011-06-19, o godz. 23:11:38
Andrzej Banach <andzio_xl@gazeta.pl> napisał(a):

> Ale idac tym tropem to wypadaloby nie korzystac z sieci Internet,
> poniewaz ISP moga zapisac transmisje itp. Najlepiej wypadaloby miec
> niezalezne kabelki do wszystkich odbiorcow poczty bo vpn'y itp to moze
> byc za malo.

Oczywiście tak byłoby najlepiej ale nierealne. ;-)

> Nie popadajmy w paranoje - podawanie "bezpieczenstwa" jako powodu za
> trzymaniem serwera pod biurkiem w domu, jest niestety kompletnie
> nietrafione. Rozwiewajac wszelkie watpliwosci i ucinajac dalsza
> dyskusje

Cały czas piszesz o domu. Ja wolę użyć określenia SOHO bo wiele małych
firm stoi na takich łączach domowych. I własny serwer pocztowy we
własnym lokalu jako jeden z elementów takiego bezpieczeństwa dla wielu
ma znaczenie. Niezależnie od tego że Tobie wydaje się to kompletnie
nietrafione. Jak pisałem można nie chcieć by jakieś dane przesyłane
mailem leżały na zewnętrznym hostingu. Bo faktycznie nie wiadomo wtedy
kto i jaki dostęp ma do tych danych poza ich właścicielem.

> - nie ma zawodu wymagajacego trzymania serwerka poczty u siebie i
> tyle. Tak wiec cala dyskusja stala sie jalowa od dluzszego czasu. I
> wymyslanie, ze jakis zawod moze tego wymagac jest brnieciem w slepa
> ulice.

Ależ ja nie twierdzę że jakiś zawód potrzebuje. Z tych które znam i
potrzebowali własnego serwera to głownie prawnicy ale tez np. ksiądz
czy księgowy. Łącznie z tym że admin podpisywał odpowiednią umowę
łącznie z klauzulą o zachowaniu poufności danych pod różnymi rygorami.
I serwer bynajmniej nie pod biurkiem ale dość mocno zabezpieczony także
przed fizyczną kradzieżą. Po prostu pewna specyficzna nisza na którą
może się nie natknąłeś ale ja tak.

Zdrówko