Re: IPv6 Day

Autor: Michoo <michoo_news_at_vp.pl>
Data: Fri 10 Jun 2011 - 19:50:37 MET DST

W dniu 09.06.2011 23:14, Grzegorz Janoszka pisze:
> Dlaczego tak zrobili? Tak po prostu na złość całemu światu?
Dlatego, że cały świat ma jak na razie IPv6 na /dev/drzewo, więc
niepełnowartościowy sprzęt się sprzeda.

8MB flash - ~dolar, 16MB ~2 dolary. Zastosowanie 1GB karty microsd to
koszt 4 dolarów. Widać programiści potrzebują poniżej 30k$ aby upchnąć
firmware w 8MB.

> Hint: dd-wrt - dlaczego ma różne rozmiary? Dlaczego IPv6 jest tylko w
> dużych buildach? Dlaczego te buildy mają konkretne wymagania flash i
> pamięć? Dlaczego większość tanich ruterków ma mniej flasha czy ramu?
Bo producent chce łatwo zarobić - projektuje się jeden sprzęt (bo tak
taniej) a potem sprzedaje go ewentualnie bez niektórych podzespołów, z
okrojoną funkcjonalnością, za dużo niższą cenę.

Np ten sam router linksysa jest (a przynajmniej był 3 lata temu)
sprzedawany z:
- 4 MB flash (mieści się najmniejszy możliwy build DD-Wrt), bez hosta
USB za 120zł
- 16MB flash, z hostem USB za 220zł.

> Ja wiem, że _teoretycznie_ da się kod 32 MB zmieścić na 32 kB. I można
> na ten temat napisać 50 prac magisterskich. Ale to czysta teoria.
Przed chwilą pisałeś, ze się nie da i próbowałeś podważać moją wiedzę.
Ja Ci tylko udowadniam, że da się.

Jak producent nie daje rady to musi zbalansować węża w kieszeni
projektantów użyciem lepszych programistów.

> sklepach są urządzenia, które mają kod 32 MB,
W 32MB zmieści się _bardzo_ dużo.

> a kod 32 kB masz tylko w
> tej pracy magisterskiej i poza nią nie wyjdzie.
Niedawno twierdziłeś, że typowe dla routera jest 512kB - zdecyduj się.

--
Pozdrawiam
Michoo