Re: IPv6 Day

Autor: Grzegorz Janoszka <Grzegorz_at_nie-lubie-spamu.Janoszka.pl>
Data: Thu 09 Jun 2011 - 23:14:11 MET DST

On 09-06-11 21:55, Michoo wrote:
> O czym?

Zgadnij.

> Fritz!Box to s膮 normalne boxy na linuxie (MIPS). Pewnie maj膮 kilkana艣cie
> mega flash i podobnie ram (jak wi臋kszo艣膰 sprz臋tu kt贸ry potrafi co艣
> wi臋cej). Dodanie IPv6 to modyfikacja configa kernela + skompilowanie
> kilku narz臋dzi.

No Ameryki nie odkry艂e艣. Zdecydowana wi臋kszo艣膰 ruterk贸w soho ma linuxa
na pok艂adzie na jakim艣 tanim sprz臋cie. Jednak modyfikacja kernela i
skompilowanie paru narz臋dzi nie wchodzi na ma艂e flashe.
Go艣cie z AVM dodaj膮c support do IPv6 musieli znacznie ogo艂oci膰 iptables
dla IPv4. Czyli na ich sprz臋cie masz wyb贸r - albo masz pe艂en soft z IPv4
tylko, albo masz soft z IPv6, ale nie ma 偶adnych skomplikowanych
firewalli, regu艂ek, podbijania TTL, ani filtr贸w us艂ug.
Dlaczego tak zrobili? Tak po prostu na z艂o艣膰 ca艂emu 艣wiatu?

Hint: dd-wrt - dlaczego ma r贸偶ne rozmiary? Dlaczego IPv6 jest tylko w
du偶ych buildach? Dlaczego te buildy maj膮 konkretne wymagania flash i
pami臋膰? Dlaczego wi臋kszo艣膰 tanich ruterk贸w ma mniej flasha czy ramu?

Ja wiem, 偶e _teoretycznie_ da si臋 kod 32 MB zmie艣ci膰 na 32 kB. I mo偶na
na ten temat napisa膰 50 prac magisterskich. Ale to czysta teoria. W
sklepach s膮 urz膮dzenia, kt贸re maj膮 kod 32 MB, a kod 32 kB masz tylko w
tej pracy magisterskiej i poza ni膮 nie wyjdzie.

--
Grzegorz Janoszka