Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: JanuszR <rniski_at_op.pl>
Data: Mon 02 May 2011 - 01:28:47 MET DST
Message-ID: <ipkqbg$14k$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

>>> Ale o co chodzi ? Jak to blokowanie p2p ma zapobiegać problemom to
>>> zablokuj jak problem zaistnieje, czemu ofertę półinternetu
>>> przygotowywać ?
>>
>> Nie śledzę, użytkowników 24/7, kiedyś spać trzeba i jest wiele spraw
>> pożyteczniejszych do przeprowadzenia. Problemu NIE MA nawet kiedy
>> użytkownik zawali łącze i ma ŚWIADOMOŚĆ, że zawalił. Stąd oferta
>> profilowana, podział użytkowników świadomych i zielonych ale to nie
>> działa zupełnie. Ci zieloni w pewnym procencie biorą usługę z której NIE
>> KORZYSTAJĄ bojąc się ograniczeń, płacą za friko bo mogliby mieć taniej.
>> Sprawdza się, że "niewiedza kosztuje" mimo iż chciałbym te koszty
>> obniżyć. Określenie "półinternet" może dać co najwyżej pryszcz dla
>> którego ściąganie za darmo jest POŁOWĄ sensu internetu. Wierz mi, kiedy
>> dorośniesz a przynajmniej zmądrzejesz stwierdzisz, że sensem internetu
>> jest przede wszystkim informacja.
>
> tak konkretnie, to ile taniej chciałbyś sprzedawać ten półinternet?
>
> ps. swoją drogą, kliencie ci wyraźnie przeszkadzają. dzwonią, głowę
> zawracają, nie wiedzą jak sieć działa, i nie chcą się tego nauczyć,
> tylko marudzą że im nie działa. może zmień biznes?
>
Konkretnie taniej o 17,45%. Nie rozumiesz idei, nie chodzi o to, że
przeszkadzają, to jest biznes a czas to pieniądz. Jeżeli klient nie
dzwoni to oszczędza czas nie tylko mój ale i swój i na tyle to
wyceniłem. Dzwonią zaś z powodu używania p2p ludzie nieświadomi. Klient,
który ma wiedzę jak to działa potrafi ustawić aplikację aby nie zawalała
uploadu ew wie, że korzystając z takiej aplikacji musi się liczyć ze
spadkiem parametrów dostępu innych aplikacji, które to p2p wysyci. Jest
to więc wyjście do klienta. Rozwiązanie oparte o panienki w call center
uważam za nieskuteczne, nie zmieni zachowań klienta. Ukryte przycinanie
p2p z kolei jest niedoskonałe, nie powiem że nieuczciwe, jest wymuszone
w ramach łącza uniwersalnego przycina również użytkownikom świadomym.
Dlatego optymalnym wyjściem jest utworzenie łącza profilowanego,
tańszego dla niekorzystających z p2p ponieważ na pewno nie będą dzwonić
(oszczędność czasu) oraz można lepiej przewidywać pakietowe wysycenie
łączy co zaowocuje optymalnym działaniem aplikacji p2p klientom z nich
korzystających.

JanuszR
Received on Mon May 2 01:30:07 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 02 May 2011 - 01:40:01 MET DST