Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: niusy.pl <dsfds_at_niusy.pl.invalid>
Data: Mon 02 May 2011 - 11:01:18 MET DST
Message-ID: <iplrt0$o2v$1@news.net.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response

Użytkownik "JanuszR" <rniski@op.pl>

>>>> Ale o co chodzi ? Jak to blokowanie p2p ma zapobiegać problemom to
>>>> zablokuj jak problem zaistnieje, czemu ofertę półinternetu
>>>> przygotowywać ?
>>>
>>> Nie śledzę, użytkowników 24/7, kiedyś spać trzeba i jest wiele spraw
>>> pożyteczniejszych do przeprowadzenia. Problemu NIE MA nawet kiedy
>>> użytkownik zawali łącze i ma ŚWIADOMOŚĆ, że zawalił. Stąd oferta
>>> profilowana, podział użytkowników świadomych i zielonych ale to nie
>>> działa zupełnie. Ci zieloni w pewnym procencie biorą usługę z której NIE
>>> KORZYSTAJĄ bojąc się ograniczeń, płacą za friko bo mogliby mieć taniej.
>>> Sprawdza się, że "niewiedza kosztuje" mimo iż chciałbym te koszty
>>> obniżyć. Określenie "półinternet" może dać co najwyżej pryszcz dla
>>> którego ściąganie za darmo jest POŁOWĄ sensu internetu. Wierz mi, kiedy
>>> dorośniesz a przynajmniej zmądrzejesz stwierdzisz, że sensem internetu
>>> jest przede wszystkim informacja.
>>
>> tak konkretnie, to ile taniej chciałbyś sprzedawać ten półinternet?
>>
>> ps. swoją drogą, kliencie ci wyraźnie przeszkadzają. dzwonią, głowę
>> zawracają, nie wiedzą jak sieć działa, i nie chcą się tego nauczyć,
>> tylko marudzą że im nie działa. może zmień biznes?
>>
> Konkretnie taniej o 17,45%. Nie rozumiesz idei, nie chodzi o to, że
> przeszkadzają, to jest biznes a czas to pieniądz. Jeżeli klient nie dzwoni
> to oszczędza czas nie tylko mój ale i swój i na tyle to wyceniłem. Dzwonią
> zaś z powodu używania p2p ludzie nieświadomi. Klient, który ma wiedzę jak
> to działa potrafi ustawić aplikację aby nie zawalała uploadu ew wie, że
> korzystając z takiej aplikacji musi się liczyć ze spadkiem parametrów
> dostępu innych aplikacji, które to p2p wysyci. Jest to więc wyjście do
> klienta. Rozwiązanie oparte o panienki w call center uważam za
> nieskuteczne, nie zmieni zachowań klienta. Ukryte przycinanie p2p z kolei
> jest niedoskonałe, nie powiem że nieuczciwe, jest wymuszone w ramach łącza
> uniwersalnego przycina również użytkownikom świadomym. Dlatego optymalnym
> wyjściem jest utworzenie łącza profilowanego, tańszego dla
> niekorzystających z p2p ponieważ na pewno nie będą dzwonić (oszczędność
> czasu) oraz można lepiej przewidywać pakietowe wysycenie łączy co
> zaowocuje optymalnym działaniem aplikacji p2p klientom z nich
> korzystających.

Pierdoły do kwadratu. To blokowanie P2P służy jedynie rozliczaniu klienta za
bajty. Nie ma żadnego związku z "robieniem mu dobrze". Protokoły P2P są
obecnie używane do dostarczania treści tak, jak protokoły C/S, więc tylko
nieświadomy klient może zdecydować się na trwałe ograniczenie sobie
możliwości korzystania z nich. Gdyby dostawcy chcieli zabezpieczyć
użytkowników to daliby im panel ze statystykami i możliwością zaptaszania
określonych usług. Możliwość ograniczania usług przez dostawcę internetu
jest skrajnie niezdrowa bo przez swoje uwikładnie biznesowe mogą ograniczać
użytkownikom dostęp do zupełnie dowolnych treści jak wymiane już przeze mnie
voip.
Received on Mon May 2 11:05:03 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 02 May 2011 - 11:40:00 MET DST