Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Thu 28 Apr 2011 - 22:42:33 MET DST

W dniu 2011-04-28 22:27, ziolko pisze:

> zawsze będą takie zapędy.

i dlatego trzeba je tępić ASAP. Tak BTW, to Komisja Europejska znowu
jakiś pasztet filtrowania nielegalnych treści szykuje

> Może za mało czasu upłyneło??

W odróżnieniu od straganu z warzywami ten biznes jest przywiązany do
ziemi, jak chłop pańszczyźniany. Mieszkając w centrum Warszawy dopiero
od roku mogę powiedzieć, że mam prawdziwą konkurencję, a do 2004 roku
byłem skazany tylko i wyłącznie na tepsę. Wy narzekacie, że co chwilę w
paradÄ™ Wam wchodzi wanna-be-provider, ale eksplorujecie te same, w miarÄ™
zyskowne tereny. A na prawdziwej wiosce zabitej dechami jest maksymalnie
jeden i koniec.
Zauważ, że podobny problem jest np. z cenami benzyny. Stacji nie buduje
się przez miesiąc, trzeba mieć mnóstwo papierów, zgód itp. Stąd w
większości miejsc istnieje faktyczny monopol. Jeżdżąc po Polsce widzę,
że ceny paliw są z reguły najniższe w dużych miastach (nie dotyczy
Płocka :-), a im dalej od cywilizacji, tym drożej. Ale tam stacja jest
co 20-30 km, a nie co 500 metrów jak w Warszawie.

> Piszesz o telefonach??
> Nie zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem.

Nie, o usługach.

Ograniczenia przepływności dla taryf tranSFER mega i tranSFER giga –
maksymalne możliwe do uzyskania przepływności
w ruchu internetowym w sieci SFERIA podzielone na dwie kategorie
(Strefy), dla których ustalone zostały
odrębne maksymalne przepływności:
Strefa 1 – poczta elektroniczna, strony WWW, komunikatory internetowe,
transmisje strumieniowe – usługi powszechnie
wykorzystywane przez większość użytkowników Internetu.
Strefa 2 – wszystkie pozostałe usługi nie zaliczone do Strefy 1,
obejmujące między innymi transmisje FTP, protokoły
sieci P2P – usługi intensywnie wykorzystujące dostępne pasmo.

i dalej w tabelce opis maksymalbego transferu