Re: Obywatel Piszczyk zaprasza

Autor: Anna Streżyńska Prezes UKE <strezynska_at_supermedia.pl>
Data: Sat 26 Mar 2011 - 09:10:23 MET

On 20 Mar, 17:07, "Michal Sitarek" <michals...@gmail.com> wrote:

> To ja dodam swoje trzy grosze.
>
> Analiza u jednego z ogólnopolskich ISP:
> Przygotowanie sprawozdań w takiej formie jak wymaga UKE to ok. 15000 rbh
> (ok. 35000 aktywnych punktów sieci).
> Czyli na 1 miesiąc trzeba zatrudnić 15000h / 176h = 86 osob.
> Studentow nauk scislych po 6 zl/h  zatrudnic nie ma szans - jesli juz to
> raczej po 20 pln
>   - a tylko tacy dawaliby sie przeszkolić w 2 dni do zadania wymagajacego
> przeklepania danych, współrzędnych, ilości portów itp.
>
> Koszty osobowe lacznie z wynajmem powierzchni, stanowiskami komputerowymi,
> [...]

Ale prawda jest też taka, że w ubiegłym roku (wlasciwie w 2009)
dostawalismy dane celowo zniekształcone, na przyklad wpisywane
cyrylicą albo w języku chinskim, połamane płyty, dokumenty z hasłem,
dokumenty wypełnione nie w tych rubrykach co trzeba, i rozmowy
prowadzone z kolegami operatorami były na zasadzie "i co mi zrobisz,
spadaj, dam co bede chciał". Nie zdajecie sobie tez Panowie sprawy ilu
operatorów działa bez wpisu do rejestru i uprawia nieuczciwą
konkurencję wobec tych którzy sie zarejestrowali, co roku wykrywamy
około setki. Nie rejestrują sie czesciowo dlatego ze chca uniknąć
obowiązków (np.obronnych) ale także czesto są to firmy które się
włamują do cudzej kanalizacji itd.
Inwentaryzację trzeba zrobic i juz ją miec, a w nastepnych latach
tylko aktualizować. Te przepisy bedą działały przez lata. Są takie
m.in. u Francuzów, Niemców i Amerykanów i jest tez z nich pozytek dla
samych operatorów, bo wiedzą gdzie nie wchodzić, albo z czego można
skorzystać, itd. U nas dochodzi do tego 8.4. i RPO - jak bedzie
inwentaryzacja, jst nie beda inwestować tam gdzie inwestujecie. Albo
jeden drugiemu nie bedzie wchodził w parade. Zresztą spotkamy się 6
kwietnia w UKE to porozmawiamy. Ogłoszenie bedzie na www (spotkania
zwykle robimy w szkole na przeciwko UKE, więc szukajcie dokladnej
informacji)