Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Wed 16 Mar 2011 - 19:48:07 MET

W dniu 2011-03-14 16:44, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
> Zapraszamy na czat internetowy poświęcony inwentaryzacji sieci
> telekomunikacyjnych.

jeżeli ustawodawca przewidział konieczność inwentaryzacji to nie
pozostaje nam nic innego jak jej dokonać.

Przyglądam się całej sprawie i jakoś w tym akurat temacie trudno mi
zająć stanowisko.

Jestem osobą, która sceptycznie przyjmuje wszystkie dodatkowe obowiązki
(bo ktoś za to zapłacić musi). Jednak tu nie widzę ani dużych kosztów
ani dużych trudności.

Każdy chyba ma zapisane komu i pod jakim adresem świadczy jaką usługę.

Zauważam tylko problem interpretacyjny tzn. co już jest infrastrukturą
telekomunikacyjną a co jeszcze nią nie jest.

Podam przykład:

buduje maszt dostępowy. Powiedzmy 15 metrowy. Jeden operator świadczy na
tym usługę 2,4-5GHz dla odbiorców indywidualnych. Dla niego ten maszt
daje możliwość świadczenia usług w promieniu powiedzmy 5km.

Ja natomiast wieszam sobie radiolinie 23HP albo i niższą częstotliwość i
zestawię link na 20-30km.

co do dostępności przykład 2:

Czy mam dobry i szybki dostęp do Internetu jeżeli jestem na wsi pod
Wrocławiem w zasięgu sieci 2,4GHz z teoretyczną szybkością 150Mb/s przy
cenie 160 złotych za 4Mb/s przy wartościach gwarantowanych 128kb/s ?

Taki PT dostarczy dane do UKE o świadczonej usłudze i jeszcze wyjdzie,
że nie ma u nas białych plam.

Icek