Re: Info z UKE

Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undefine_at_pld-linux.org>
Data: Tue 08 Mar 2011 - 01:23:16 MET

Dnia 07.03.2011 cyber_no_@_spam_sarocom.net <cyber_no_@_spam_sarocom.net>
napisał/a:
> to akurat mozna latwo wyegzekwowac. wystarczylby obowiazek raportowania to
> UKE ilosci abonentow (co juz robimy) oraz sumy kupowanych lacz. mozna
> przeciez okreslic odgornie dopuszzcalne proporcje jednego do drugiego.
hm...
tak sobie z ciekawosci zrobilem male podsumowanie i podzielilem sume
"udostepnionych" pasm klientow (zawiera jakas tam czesc lacz
serwisowych/nieaktywnych itepe) i ruchu generowanego przez router ktory to
obsluguje.

Wielkosc ruchu wzieta z interfejsu do sieci szkieletowej, w percentylu.
Stosunek (czyli magiczny overbooking) to... 87.

Jak wezme wartosc maksymalna ruchu (pojedyncze piki) - spada do ok 70-ciu.

Nie wiem ilu z tego to sa realni klienci a ile jakies urzadzenia/konta
serwisowe - ale podejrzewam ze wiekszosc ;)

Do granic kontraktow na laczach - daleko - bym powiedzial ze sumaryczne
obciazenie lacz "zagranicznych" (liczone wg percentyla) to jakes 60%
kontraktow. PLIX/PIX-a nie licze.

Wiec - jakie mialy by byc te dopuszczalne proporcje? Skoro mam oberbooking ok
70 ;)

(a - niuans jest taki ze dajemy klientom indywidualnym w standardzie po
25mbit.. albo i wiecej - przy malych kontraktach oczywiscie overbooking bylby
duzo mniejszy)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/