Re: Info z UKE

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma.wcale>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 15:19:21 MET

W dniu 2011-03-05 14:32, Sied@r pisze:
> Zastanawiałem się jak takie testowanie mogłoby wyglądać.
>
> Przyznam szczerze, że aby było to uczciwe widziałbym na zasadzie:
>
> UKE - zakupuje sobie wydajny router BGP.
>
> Wnioskuje, względnie wymusza ustawo na dostawcach ISP - styk peeringowy.
> Mówiąc o dostawcach mam na myśli głównych dostawców w Polsce takich jak
> GTS, ATM, CDP, TP, NETIA itp. względnie nawet na dostawcach
> zagranicznych, którzy działają w naszym kraju - w zasadzie coś takiego
> można załatwić w LIM.

dlatego kiedyś wszyscy testowali na dsl.cz dopóki nie okazało się, że
serwer nie wyrabia, bo prosty adres powoduje, że cały świat zaczął sobie
tam testowa :)

speedtest.net jest lepszy, bo ma wiele serwerów w wielu lokalizacjach.

Problemów jest oczywiście więcej. Operatorzy sami też mają czasem
problemy w szkielecie. Żeby to działało, to łącze operatora do LIM
musiałoby być sumą wszystkich łącz, jakie sprzedał jakimkolwiek klientom
w całej Polsce. Nierealne. Plus serwery, które by to testowanie
(szczególnie "ciągłe" testowanie przez kilka godzin, bo przecież jak bym
przyłapał operatora na <90% to będę "testować" dalej, żeby mieć
darmowego neta) to musiałaby być ogromna farma. Innymi słowy -
musielibyśmy stworzyć drugi speedtest.net ale "nasz" i tylko "dla nas",
bo wpuszczenie obcych mogłoby fałszować statystyki. Pachnie mi to
stworzeniem nowego chińskiego internetu.

No i jeszcze jak określać kto jest dużym operatorem, który ma do tego
np. LIMu doprowadzić łącze do "testera" ? To wogóle jakaś utopia się
robi ... aaa noi czemu do LIMu akurat :) a może na Jordana w Katowicach
? Albo do PIXa w Poznaniu ? ....

Wojtek

--
polecam stronę: www.nartyrowery.pl
największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym