Re: Info z UKE

Autor: <Sied_at_r>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 14:32:10 MET

Zastanawiałem się jak takie testowanie mogłoby wyglądać.

Przyznam szczerze, że aby było to uczciwe widziałbym na zasadzie:

UKE - zakupuje sobie wydajny router BGP.

Wnioskuje, względnie wymusza ustawo na dostawcach ISP - styk peeringowy.
Mówiąc o dostawcach mam na myśli głównych dostawców w Polsce takich jak
GTS, ATM, CDP, TP, NETIA itp. względnie nawet na dostawcach
zagranicznych, którzy działają w naszym kraju - w zasadzie coś takiego
można załatwić w LIM.

Od swojej strony instaluje urządzenia zgodne z RFC2544 - przekazując
listę urządzeń kompatybilnych i uświęconych do takich testów.

Wynik testu u użytkownika końcowego byłby całkiem adekwatny do
kupowanego pasma.

Oczywiście szczegóły do dopracowania, ale jedynie tak widzę sensowny test.

Pozdrawiam
Darek

Problem, że takie urządzenia nie są zbyt tanie.