Re: TP - 40Mb/s

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Tue 28 Dec 2010 - 16:33:10 MET

Hello Icek,

Tuesday, December 28, 2010, 2:43:03 PM, you wrote:

> tak tu:
> "Mam nieprzyjemność używania systemu monitoringu domu (nie mojego
> niestety) składającego się z 16 kamer HD i do oglądania tego wystarcza
> łącze z upload 512kbit"
> sugerujesz, że dla jednego strumienia HD wystarczy 512kb/s. Muszę się z Tobą
> niezgodzić. Nie mówiąc już o 16 kanałach.

"Monitoring HD" to zazwyczaj kamery "300K" czyli 640x480 pikseli
25fps. "Oglądanie monitoringu" w tej jakości oznacza zazwyczaj jeden
obraz w rozdzielczości 640x480 + 5 obrazków 320x240 lub też 9 albo 16
obrazków 320x240 z możliwością szybkiego przejścia na podgląd w pełnej
rozdzielczości jednego z nich. Na dokładkę przy wyświetlaniu
miniaturek zazwyczaj odświeżanie jest rzędu 1-2 fps. Nie ma
najmniejszego problemu z przesłaniem takiego strumienia kanałem
512kb/s a nawet węższym - to kwestia kompresji jedynie.

Jesli sądziłeś, że - w kontekście monitoringu - "HD" oznacza 1280x720
50fps czy też 1920x1080 50 fps z przeplotem, to się bardzo grubo
pomyliłeś.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl