Sławek Lipowski <slawek@lipowski.org> wrote:
> Te zdarzenia "w każdej dużej sieci" (cokolwiek to znaczy), których jak
> piszesz jest kilkanaście (czemu nie kilka lub kilkadziesiąt?), mogą
> generować konkretne straty. W takim przypadku istnieje duże
> prawdopodobieństwo, że ktoś zapyta, z czego one wynikają i będzie trzeba
> udzielić precyzyjnej odpowiedzi, bo nie w każdym biznesie potencjalny
> przychód może być tracony od tak. Ustalenie przyczyn może też pozwolić
> niejednokrotnie w wyeliminowaniu podobnych strat w przyszłości.
Jeżeli doznajesz strat, w związku z nieprawidłowym działaniem sieci,
to chyba masz odpowiednie zapisy mówiące o SLA w umowie z danym operatorem
i w skrajnych przypadkach wiesz, jak to SLA egzekwować?
Jeżeli jesteś klientem ATMANa, to masz prawo kontaktować się z ichniejszą
NOC. Z tego co wiem, to zazwyczaj odpowiadają swoim klientom, a o grubszych
awariach i pracach planowanych wysyłają stosowne komunikaty. Jeżeli czujesz
się niedoinformowany, to zgłoś się do opiekuna klienta. Podobnie postępuj w
przypadku innych dostawców - oczywiście jeśli jesteś ich klientem.
> Nie zawsze da się żyć w błogiej nieświadomości (a nawet jeśli się da, to
> zwykle bywa to niewskazane) i wszelkie ewentualne zgłoszenia zrzucać na
> niewytłumaczalne i niemożliwe do zdiagnozowania zdarzenia, które są
> normą i z którymi przecież nie ma sensu nic robić.
Można też pisac na blogu...
-- ŁTReceived on Tue Dec 14 18:35:02 2010
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 14 Dec 2010 - 18:40:01 MET