Re: tp-ix ?

Autor: Grzegorz Janoszka <Grzegorz_at_nie-lubie-spamu.Janoszka.pl>
Data: Mon 04 Oct 2010 - 12:53:32 MET DST

On 04-10-10 12:22, Zboj wrote:

> Bardzo zabawne. Zdefiniuj mi więc proszę w taki światowy i powtarzalny
> sposób jaki IX jest neutralny, a jaki nie? I gdzie kończy się neutralność
> oraz co jest fundamentem neutralności - ergo co neutralny IX musi na pewno
> zapewniać, by takim był.

Wiesz, świat nie opiera się na iluś defnicjach, po prostu jest, jaki
jest. Akurat niektóre IX w Europie są dość podobne do PLIX i one są
uznawane za neutralne. Nikogo to nie boli.
Najczęściej jednak neutralność lub jej brak weryfikuje rynek. Jak PLIX
jest/stanie się nieneutralny, to prędzej czy później powstanie Poland-IX
czy coś podobnego, które będzie prawdziwie neutralne. Ba - nawet sam
możesz taki węzeł założyć, prawda?

> Dla mnie nieutralność kończy się, gdy o peeringu decyduje polityka (kogo
> przyłączyć i jaki dać mu LP) oraz gdy pojawiają się klasyczne usługi
> telekomunikacyjne - a więc IX staje się dostawcą/operatorem. To moja
> zaściankowa ocena sytuacji. Jaka jest Twoja?

Wiesz, PLIX ma na stronie ofertę handlową. Na stronie
http://www.plix.pl/pl/help/faq NIE jest napisane, że nie jest to oferta
handlowa, więc w świetle polskiego prawa jest nią. Jeśli PLIX zażądał od
was ceny wyższej niż w cenniku na stronie, albo odmówił świadczenia
usługi w postaci, którą tam reklamuje, to na pewno z nim wygrasz w
sądzie. Powodzenia!

--
Grzegorz Janoszka