Re: tp-ix ?

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Mon 04 Oct 2010 - 12:22:41 MET DST

> Wiesz, w większości krajów taki IX nazywany jest neutralnym, no ale
> oczywiście możesz mieć swoje własne, odmienne, polskie zdanie.

Bardzo zabawne. Zdefiniuj mi więc proszę w taki światowy i powtarzalny
sposób jaki IX jest neutralny, a jaki nie? I gdzie kończy się neutralność
oraz co jest fundamentem neutralności - ergo co neutralny IX musi na pewno
zapewniać, by takim był.

Dla mnie nieutralność kończy się, gdy o peeringu decyduje polityka (kogo
przyłączyć i jaki dać mu LP) oraz gdy pojawiają się klasyczne usługi
telekomunikacyjne - a więc IX staje się dostawcą/operatorem. To moja
zaściankowa ocena sytuacji. Jaka jest Twoja?

--
---
Zboj (Piotr Marciniak)