Re: tp-ix ?

Autor: Konrad Plich <konradpl_wytnij_at_piotrkow.tpsa.pl>
Data: Mon 04 Oct 2010 - 09:03:32 MET DST

Dnia Sun, 3 Oct 2010 14:54:43 -0700 (PDT), obeer napisał(a):

> Pani Regulator też czyta polip (pozdrawiamy) ;-)
>
> Wydaje mi się, że każdy podmiot wchodząc na nowy dla siebie rynek robi
> pewnego rodzaju research i sprawdza jaka "konkurencja" na nim
> istnieje.
> Podobnie jest z TP i "platformą peeringową" TPIX. Gdyby TP nie uważała
> PLIXa czy AC-Xa za konkurencję, to by a) nie podkupowała naszych
> pracowników b) nie robiła oferty tańszej o 1PLN lub w tej samej cenie
> co port w PLIX lub AC-X.
>
> Co do rynku, rynek peeringu jest nieokreślony, a czy taki będzie w
> [...]

Jak juz Sylwkowi puszczają nerwy to musi byc nerwowo ;_)
A niesłusznie bo Karpio napisał jedną i wyważona rzecz: TPIX nie jest
budowany jako konkurencja dla PLIXa a raczej jego uzupełnienie.
Po prostu "naród pragnie open peeringu" a TP tu akurat może znaleźc swoje
naturalne miejsce.
Doświadczenie nauczyło nas że nie da się tego zrobić jak w obecnym modelu
współpracy z PLIX: ponieważ PLIX nie odbiera ruchu na VLANach więc każdy
klient TP wyskakując do PLIX musiał dopłacić za port TP i za port PLIX.
Trzeba to zrobic lepiej wpuszczająć open peering w sieć i to przede
wszystkim właśnie robimy.
A że do open peeringu nie wystarczy "peering peeringów na poziomie IP" to
budujemy rozwiązanie pozwalające włączać się bezpośrednio w porty naszej
platformy i przy okazji kupić sobie peering z TPNET czy inne usługi.
Żeby nie było że to taka antyplixowa inicjatywa to nawet prominentny wezeł
nowej platformy mamy właśnie w PLIX.
Reasumując nie robimy nic przeciwko komukolwiek a budujemy fajna usługę, w
której każdy znajdzie coś dla siebie. Z Sylwkiem na czele :-)

Konrad