Re: PLIX2

Autor: obeer <sylwester.biernacki_at_gmail.com>
Data: Thu 10 Jun 2010 - 01:36:06 MET DST

On Jun 9, 1:29 pm, Sławek Lipowski <sla...@lipowski.org> wrote:

> Ok, ale rozumiem, że klienci podpięci wyłącznie do PLIX2 będą cały czas
> widoczni dla klientów AC-X i odwrotnie (tak jak to wygląda obecnie w
> przypadku AC-X i PLIX)?

na pewno będą widoczni dla innych uczestników PLIXa, ale czy AC-Xa, to
nie wiem.

> Co polecacie w przypadku nowych klientów spoza Warszawy? Lepiej kupować
> transmisję do LIM i tam się wpiąć do PLIX, czy obecnie korzystniej
> byłoby wpiąć się w THP? Druga opcja wydaje się być rozsądniejsza np. dla
> klientów, którzy są już uczestnikami AC-X.

Zależy jaki masz cel - pamiętaj, że wszyscy od THP oczekują
redundancji w stosunku do LIMu, a nie przejęcia roli LIMu.

Standard, który się sprawdza u większości ISP podpinających się do
PLIXa wygląda tak:
- kupuje transmisję 1GE do LIMu
- kolokuje sprzet w PLIX DC (switch kosztuje 150pln/mies czyli tyle co
nic)
- ma bezpłatny cabling w ramach PLIX DC więc podpina się do: a)
dowolnego z dostępnych operatorów zagranicznych (wiadomo że w LIMie
jest tani internet) b) do operatora IPTV c) do TP, d) do PLIXa, e) do
dowolnego operatora od którego chcesz transmisję

W takim przypadku nawet przy 100Mbps ruchu zaczyna się opłacać kupić
transmisję do LIMu.

W THP nie masz operatorów zagranicznych (jeszcze, może się to zmieni,
ale nic mi o tym nie wiadomo na razie), nie masz TP, nie masz IPTV i
do tego płacisz za cabling (jednorazowo lub miesięcznie). Biorąc pod
uwagę, że dostawcy transmisji w większości przypadków nie są jeszcze
obecni w THP a w LIMie są wszyscy, to jasno wynika z tego, że zanim
THP nabierze podobnego znaczenia jak LIM, to trochę potrwa (nie mówię,
że to się w ogóle nie zmieni, ale że to potrwa trochę czasu). Więc
wybierz jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najwygodniejsze.

Dobrze by było, gdyby w obu miejscach byli wszyscy i można było
dowolnie korzystać z dowolnego operatora, ale czeka wszystkich dużo
pracy, żeby do tego doprowadzić.

Sylwester