Re: PLIX2

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Thu 10 Jun 2010 - 21:35:55 MET DST

W dniu 10.06.2010 01:36, obeer pisze:

> na pewno będą widoczni dla innych uczestników PLIXa, ale czy AC-Xa, to
> nie wiem.

A możemy się spodziewać jakiejś konkretnej informacji w tej sprawie
jakoś w najbliższym czasie?

> Zależy jaki masz cel - pamiętaj, że wszyscy od THP oczekują
> redundancji w stosunku do LIMu, a nie przejęcia roli LIMu.

Podpięcie ma dotyczyć dostawcy treści. Priorytetem jest dotarcie do
polskich odbiorców. Jest już podłączenie do AC-X (w Łodzi z dostępem do
Warszawskiego węzła), teraz chcielibyśmy podpiąć tego dostawcę treści do
PLIXa tak, aby w możliwie dużym stopniu AC-X stanowił backup dla PLIXa i
odwrotnie. Przy okazji ostatniego padu prądu w LIM mieliśmy problemy z
AC-X dokładnie w momencie, gdy leżał PLIX. Zastanawiam się, na ile
podpięcie w THP do PLIXa zminimalizowałoby straty, gdy sytuacja się
powtórzy.

> Standard, który się sprawdza u większości ISP podpinających się do
> PLIXa wygląda tak:
> - kupuje transmisję 1GE do LIMu
> - kolokuje sprzet w PLIX DC (switch kosztuje 150pln/mies czyli tyle co
> nic)
> - ma bezpłatny cabling w ramach PLIX DC więc podpina się do: a)
> dowolnego z dostępnych operatorów zagranicznych (wiadomo że w LIMie
> jest tani internet) b) do operatora IPTV c) do TP, d) do PLIXa, e) do
> dowolnego operatora od którego chcesz transmisję

W chwili obecnej, tak jak pisałem wyżej, mamy trochę inne
zapotrzebowanie, niż typowy ISP. Nie chcemy np. IPTV. TP by się
przydało, ale może uda się podpiąć w Łodzi. Powinno być bezpieczniej.

> i jeszcze jedno: nikt nie broni Ci wstawić switcha do PLIX DC i THP na
> bazie naszej umowy na identycznych warunkach jak powyżej opisałem.
> Tak więc możesz zapiąć łącze od ATMANa do THP w swojego switcha,
> zamówić private vlan/y do połączenia z drugim switchem w PLIX DC i
> kupić co potrzebujesz w LIMie lub THP, co będzie Ci bardziej
> odpowiadać.
>
> Sylwester

Ciekawa koncepcja. Do przemyślenia. Dzięki.

--
Sławek Lipowski