Re: pasmo za free w TP dla dostawcow tresci

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Fri 16 Apr 2010 - 20:34:25 MET DST

Zboj wrote:

> Wielu operatorów w Polsce stosuje politykê otwartego peeringu. Nie oznacza
> to rozdawania us³ug klientom koñcowym, ale wymieniania siê ruchem z innymi
> operatorami lub dostawcami tre¶ci. W tym kontek¶cie tak - jest to dostêp do
> sieci/zasobów za free. Mam trochê takich sesji.

za "free", bo nawet jeżeli stykacie się w szafach obok siebie to jednak
porty za darmo nie były. A rzadko kiedy wystarczy kawałek kabelka..

Acha, nie wszyscy operatory peerują się ze wszystkimi, niektórzy
wymagają skali i poniżej pewnego poziomu sesji BGP nie zestawią bo..
jest to dla nich nieopłacalne.
Nawet to rozumiem, utrzymywanie kolejnej sesji BGP która bezpośrednio
daje nawet i 10Mbit ruchu to kolejny problem do monitorowania + zasoby
routera.

Marcin