Re: pasmo za free w TP dla dostawcow tresci

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Mon 19 Apr 2010 - 09:05:42 MET DST

> za "free", bo nawet jeżeli stykacie się w szafach obok siebie to jednak
> porty za darmo nie były. A rzadko kiedy wystarczy kawałek kabelka..

Nie demonizuj. :-) Koszty w zasadzie są kompletnie pomijalne z kilku powodów
zresztą:
- porty 1G nie są drogie, a realny koszt dla ISP robią comiesięczne opłaty,
a nie jednorazowy wydatek; najczęściej takie porty wystarczają do peeringu,
a jeśli nie wystarczałyby, to znaczy, że ruch jest na tyle duży, że koszt
szybszych portów i tak będzie pomijalny, jeśli nie będzie opłat za peering.
- część sesji nie wymaga nawet dodatkowych portów - gdyż część połączeń
można wykorzystać np. w IXie, czy w ramach lokalnych przedsięwzięć służących
np. agregacji ruchu; często sesje można też zestawić między uczestnikami
różnych projektów, które mają z różnych powodów styki, ale nie mają sesji.

Pozdrawiam,

--
---
Zboj (Piotr Marciniak)