Re: TP w PLIX

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Wed 10 Mar 2010 - 22:29:03 MET

> 2. TP przedstawila publicznie konkretna oferte przeniesienia poprzez
> swoja siec w dowolne miejsce w kraju ruchu z/do PLIX. I tu znowu - nie
> mowimy o kosztach typu: "50.000 miesiecznie za zakup STM1 do Warszawy +
> kolejne pieniadze za kolokacje, spiecie sie w LIM itd" (tak bylo dotad),
> tylko o bardzo niskim - jak na polskie warunki - poziomie cen, mozliwym
> do udzwigniecia przez najmniejszych. Co to zmienia? Ano za chwile okaze
> sie, ze maly ISP z np. Zamoscia, Chelma czy Lecznej bedzie w stanie
> zaoferowac swoim klientom dramatycznie lepszy internet, z bezposrednim
> [...]

niby jest ok ale jedna drobna uwaga.
Jeżeli chcielibyśmy wykorzystać sieć TP celem zestawienia sobie gigabita
punkt-punkt lub gigabita prosto do LIMu, tylko dla siebie to:

- 2x port = 2x2000pln = 4000pln
- transmisja 20pln do 300Mbit = 6000pln
- transmisja 10pln powyżej 300Mbit = 7000pln

suma - 17tyś pln netto za pełny 1Gbit/s
To jest jakieś 2 razy więcej niż u innych (lub więcej).

Wiem że to nie zostało stworzone dla takich celów, tylko dobierania po
Megabicie, dzielenia portów po stronie PLIX żeby taniej wyszło,
mieszania zakupowanego Metro z transmisjami itd.

Przydała by się w związku z tym atrakcyjna oferta na tzw goły gigabit
punkt punkt. Może być po DWDM/CWDM, gołych włóknach czy też po
metroethernecie. Byle by było atrakcyjne nie tylko w Koziej Wólce.

Marcin