Re: TP w PLIX

Autor: Konrad Plich <konradpl_wytnij_at_piotrkow.tpsa.pl>
Data: Mon 08 Mar 2010 - 09:02:20 MET

Dnia Sun, 07 Mar 2010 23:47:25 +0100, Sławek Lipowski napisał(a):

> Czy ja dobrze rozumiem, że dostęp z Metro do PLIXa będzie realizowany
> tylko pojedynczym linkiem 1Gbps, wspólnym dla wszystkich klientów?
>
> No i jak rozumiem ruch PLIX <-> TP tylko max 10Gbps, współdzielone przez
> wszystkich?
>
> Czy dostępne przepływności będą powiększane w miarę możliwości?
Konfiguracja na rysunku to topologia na 5 marca przy stanie 0 klientów = 0
ruchu.
Do końca marca będę miał drugą nóżkę do szkieletu TPNET i upgrade łącza do
Dambacka (większa część sieci Metro) do 10G.
Następne nóżki oczywiście możliwe i planowane jeśli pasmo wzrośnie
odpowiednio wysoko.

> Z czego wynika problem z zapewnieniem wyższego SLA? :(

Na razie nie sprawdziliśmy w praktyce sprawności współpracy w razie
problemów ze służbami LIM/PLIX - nie możemy więc takiej sprawności pisemnie
obiecywać abonentom "na wyrost".
Poza tym "rynek" zgłaszał postulat aby TP zamiast "drogo i za dobrze"
zaoferowała coś "bardzo tanio, może być nie tak dobrze".
Przypomnę też że 100m od LIM jest nasza Nowogrodzka gdzie chętnym do
płacenia za jakość oferujemy porty naszego Junipera T640 z wszelkimi
szykanami: nx10G do szkieletu, styki 10G, światłowód TP, SLA itd.

> Jak jest z kosztem podpięcia do Metro na potrzeby realizacji dostępu do
> PLIXa? Czy to jest wliczone w cenę, czy wymaga dodatkowej
> amortyzacji/opłaty instalacyjnej? Jakiego rzędu są to ewentualnie
> koszta? Czy to są już pytania wyłącznie do handlowców z danego regionu?
Podpięcie do Metro to koszty światlowodu, sieci agregacyjnej po Polsce itd.
Od wyliczenia kosztów takich rozwiązań są nasi opiekunowie.
Oferta z prezentacji to "atrakcyjna oferta dodatkowa": Oprócz
dotychczasowego Metro z kanałem do TPNET każdy może w rozsądnej cenie
dokupić drugi kanał do PLIX.

Konrad