Re: Przeszukiwanie bazy whois po registrant's handle

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Tue 15 Dec 2009 - 13:21:43 MET

Dnia Mon, 14 Dec 2009 09:00:22 +0000 (UTC), Tomasz Piłat napisał(a):
> Konkretnie która ustawa i w którym artykule chroni tę informację?

A musi to być chronione ustawą? Przecież podawanie takiej informacji byłoby
zdradzaniem tajemnicy klienta, więc czemu mieliby działać na jego
niekorzyść? Jeśli by się chciał pochwalić swoimi domenami, to by
odpowiedział zapytany o nie ;)

> Tylko nie mów, że UODO, bo nic-handle nie jest daną osobową w rozumieniu
> ustawy.

Nikt nie mówi że UODO :)

> Brak możliwości łatwego odwzorowania nic-handle -> domena/y wynika tylko
> i wyłącznie z przesłanek technicznych po stronie rejestratora (bo przecież
> odwzorowanie w drugą stronę, domena -> nic-handle działa w każdym whoisie
> doskonale).

W książce telefonicznej bez problemu możesz znaleźć czyjś numer - według
Twojego rozumowania nie ma też nic niewłaściwego w zrobieniu książki
podającej abonenta na podstawie numeru ;)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944