Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 10 Dec 2009 - 09:45:23 MET

On Wed, 9 Dec 2009 21:03:53 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
<joshua@ceti.pl> wrote:

>Każdy który nie potrafi sobie nawet zmienić portu SMTP w outlooku, jest na
>tyle nieświadomy zagrożeń że będzie wcześniej czy później rozsyłał spam.

Ostre stwierdzenie. Tyle że częsciowo nieprawdziwe. Np. moi rodzice
czy teściowie. Net dla nich to mail, WWW i VoIP. Komp skonfigurowany
przeze mnie. Firewall i antywirus regularnie aktualizowany. Jako
domyślna przeglądarka Firefox, klient pocztowy Thubderbird. Spamu na
pewno nie rozsyłają bo kontroluję ich kompy czasami. Port to dla nich
czarna magia i abstrakcja - reakcja na zmianę to własnie "intrenet"
nie działa bo mail do wuja nie doszedł i trzeba kogoś ściągnąć do
pomocy. W tym wypadku akurat mnie bezpłatnie i zdalnie - bo
przewidziałem rózne sytuacje i mam zdalny dostęp do ich komputerów.
Ktoś kto nie ma infomtyka/kogoś kumatego za darmo zapłaci.

Zdrówko