Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dost臋p do Intenetu - przeczytaj

Autor: Asmodeusz <chris_at_tmp8.idx.tenwyraztnij.pl>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 08:45:07 MET

U偶ytkownik mlopaci napisa艂:

> My艣l臋, 偶e nie znajdziesz uzasadnienia do logowania po艂膮cze艅 TCP. S艂owo
> "po艂膮czenie" zosta艂o zdefiniowane w ustawie w art 2.24a i nie obejmuje
> ono tego, co w teleinformatyce jest nazywane "po艂膮czeniem TCP/IP". W
> internecie w og贸le nie istnieje co艣, co art 2.24a definiuje jako
> "po艂膮czenie". Przypadkowa zbie偶no艣膰 s艂贸w, ale zupe艂nie inne znaczenie.
> Masz obowi膮zek przechowywa膰 tylko te dane, kt贸re normalnie posiadasz.
> Nic ponad to.
> Daleko nie szukaj膮c w uzasadnieniu projektu rozporz膮dzenia napisano:
> [...]

Ale uzasadnienie nie trafi do Dziennika Ustaw. Uzasadnienie odejdzie w
niepami臋膰 a przepisy pozostan膮 i w ko艅cu kto艣 zacznie je traktowa膰
literalnie.
Zreszt膮 nawet je艣li zapisz膮 to wprost, to w takim wypadku ca艂e
rozporz膮dzenie traci sens, bo zamiast doprecyzowa膰 kwestie logowania
znowu zostawia du偶e pole do interpretacji i w zasadzie nic nie
reguluje. Bo prawie ka偶dy jego zapis mo偶na podda膰 w w膮tpliwo艣膰 twierdz膮c
偶e te dane nie by艂y dost臋pne.