Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dost臋p do Intenetu - przeczytaj

Autor: mlopaci <mlopaci_at_gazeta.pl>
Data: Mon 07 Dec 2009 - 15:50:12 MET

Wojciech Puchar pisze:

> Prawo. Z policj膮 rozmawia艂em nie raz i potwierdzili to. Mam obowi膮zek
> logowa膰 po艂膮czenia TCP, przynajmniej teoretycznie.
My艣l臋, 偶e nie znajdziesz uzasadnienia do logowania po艂膮cze艅 TCP. S艂owo
"po艂膮czenie" zosta艂o zdefiniowane w ustawie w art 2.24a i nie obejmuje
ono tego, co w teleinformatyce jest nazywane "po艂膮czeniem TCP/IP". W
internecie w og贸le nie istnieje co艣, co art 2.24a definiuje jako
"po艂膮czenie". Przypadkowa zbie偶no艣膰 s艂贸w, ale zupe艂nie inne znaczenie.
Masz obowi膮zek przechowywa膰 tylko te dane, kt贸re normalnie posiadasz.
Nic ponad to.
Daleko nie szukaj膮c w uzasadnieniu projektu rozporz膮dzenia napisano:
鈥瀂godnie z art. 180a ust. 5 ustawy obowi膮zkowi zatrzymywania i
przechowywania podlegaj膮 dane dotycz膮ce nie tylko po艂膮cze艅, ale r贸wnie偶
nieudanych pr贸b po艂膮cze艅, zdefiniowanych w art. 159 ust. 1 pkt 5 ustawy.
Zatrzymywaniu i przechowywaniu podlegaj膮, zgodnie z ustaw膮 i dyrektyw膮,
te dane, kt贸re s膮 generowane w sieci telekomunikacyjnej lub przetwarzane
przez operator贸w lub dostawc贸w. Taki zapis wskazuje, 偶e zatrzymuj膮 i
przechowuj膮 oni tylko te dane, kt贸re s膮 im dost臋pne.鈥