Re: Skutek wprowadzenie przez TPSA blokady

Autor: Konrad Bechler <uzyj.adresu_at_z.sygnatury>
Data: Mon 07 Dec 2009 - 09:10:20 MET

Witam,

> co nie zmienia faktu, że servery poczty mogą ze sobą swobodnie gadać z
> wykorzystaniem portu 25, bo blokada tyczy się łaczy abonenckich aby
> uniemożliwić spamerskim wirusom udawanie serwerów poczty
Dokładnie, przecież nic innego nie napisałem.

> dlaczego mój server poczty ma przyjmować połaczenia po SMTP z innych
> serwerów na innym porcie jak port do tego przeznaczony ?
Nie ma. Za to na porcie tcp/587 nie powinien przyjmować połączeń do SMTP
od innych serwerów, a udostępniać submission dla klientów. A wydaje mi
się, że spora część serwerów na wspomnianym tcp/587 ma 'zwykłe' SMTP
(czyli tą samą usługę, co na tcp/25).

--
Konrad Bechler
konrad (at) konsol (dot) eu