Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Łukasz Jagiełło <Lukasz_at_p0x.in.heaven>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 14:46:25 MET
Message-ID: <slrnhhnddj.2h9.Lukasz@localhost.localdomain>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8

Dnia 06.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:
>> to komputer wysyłający będzie łatwonamierzalny
>>
> Zawsze komputer wysyłający spam jest łatwo namierzalny po swoim IP.
> I wtedy reakcją zaspamowanego jest whois+zgłoszenie do operatora o fakcie
> spamowania z podanego IP.

Tylko, że do czasu otrzymanie zgłoszenia zdąrzy wypchnąć setki tysięty
maili zanim ten kto otrzymał wyśle zgłoszenie, abuse czy inny postmaster
zareaguje i dojdzie do reakcji.

Aktualnie jeżeli komputer będzie spamował przez swojego dostawcę
poczty, to pewnie na dzień dobry odpadnie na limicie ilości wysyłanej poczty,
a jeżeli nie z dużym prawdopodobnieństwem administrator takiego systemu
pocztowego zauważy wzmożony ruch swojego użytkownika. Przecież to odrazu
widać, jeżeli się faktycznie takie rzeczy monitoruje.

> Normalnie operator zgłasza to klientowi i wtedy blokuje mu port 25 i prosi o
> usunięcie problemu, następnie odblokowuje. W przypadku gdy to się powtarza
> odłącza klienta albo blokuje 25 na stałe. Ale tylko WINNEMU klientowi.
>
> Tak było u wszystkich normalnych operatorów w polsce. i tak jest nadal.
>
> TP nie jest jednak operatorem normalnym tylko operatorem specjalnej troski.
> I wszystkie zgłoszenia olewa.

Jak widać metoda TP działa, a metoda "normalnych operatorów" nie.

-- 
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło
Received on Sun Dec 6 14:50:03 2009

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 06 Dec 2009 - 15:40:03 MET