Dnia 06.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:
>> to komputer wysyłający będzie łatwonamierzalny
>>
> Zawsze komputer wysyłający spam jest łatwo namierzalny po swoim IP.
> I wtedy reakcją zaspamowanego jest whois+zgłoszenie do operatora o fakcie
> spamowania z podanego IP.
Tylko, że do czasu otrzymanie zgłoszenia zdąrzy wypchnąć setki tysięty
maili zanim ten kto otrzymał wyśle zgłoszenie, abuse czy inny postmaster
zareaguje i dojdzie do reakcji.
Aktualnie jeżeli komputer będzie spamował przez swojego dostawcę
poczty, to pewnie na dzień dobry odpadnie na limicie ilości wysyłanej poczty,
a jeżeli nie z dużym prawdopodobnieństwem administrator takiego systemu
pocztowego zauważy wzmożony ruch swojego użytkownika. Przecież to odrazu
widać, jeżeli się faktycznie takie rzeczy monitoruje.
> Normalnie operator zgłasza to klientowi i wtedy blokuje mu port 25 i prosi o
> usunięcie problemu, następnie odblokowuje. W przypadku gdy to się powtarza
> odłącza klienta albo blokuje 25 na stałe. Ale tylko WINNEMU klientowi.
>
> Tak było u wszystkich normalnych operatorów w polsce. i tak jest nadal.
>
> TP nie jest jednak operatorem normalnym tylko operatorem specjalnej troski.
> I wszystkie zgłoszenia olewa.
Jak widać metoda TP działa, a metoda "normalnych operatorów" nie.
-- Pozdrawiam, Łukasz JagiełłoReceived on Sun Dec 6 14:50:03 2009
To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 06 Dec 2009 - 15:40:03 MET