Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Sylwester Zarębski <zbieracz_at_isp.net.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 12:05:45 MET

Dnia Sat, 05 Dec 2009 23:26:52 +0100, Jawi napisał(a):

> [...]
> ten port. Wielu mniejszych isp już go wcześniej blokowało. Gwoli
> ścisłości to wprowadzając to podczas trwania umów informując userów.
> Argument był jeden zwykle "W związku z dużą ilością zawirusowanych
> komputerów w naszej sieci oraz obecnością naszych adresów na RBL..."
> Port 25 powszechnie jest blokowany na pewno w Finlandii, często w angli
> i we Francji, sprawdzone organoleptycznie, czy jeszcze gdzieś poza
> wymienionymi to nie wiem, a sprawdzać mi się nie chce.
> a Google na pytanie "nie mogę wysłać z xxxx poczty za pomocą outlooka"

Tutaj oczywiście masz rację, jak również różni się to tym od zachowania
TP, że w umowach w GB (regulamin bodajże) masz zawarte, iż porty takie i
siakie są blokowane, a w momencie gdy uruchmiali blokadę, mnóstwo ludzi
zmieniało operatora, bo mieli taką możliwość. U nas TP wprowadza to bez
możliwości zerwania umowy, chociaż w zasadzie powinno być to z winy
operatora (zmiana warunków umowy).

> Więc sądzę, że urażone masz ambicje bo w oczach Twojego klienta nie
> potrafiłeś mu pomóc od ręki. W necie od miesięcy są inf o tym że port
> będzie blokowany, są inf że można go odblokować, nie trzeba dzwonić na
> infolinię, bo i po co. To jest jakby zmiana sposobu logowania, więc o
> ograniczeniach w dostępie raczej nie ma mowy.

Wiesz, mnie to nie przeszkadza, nie korzystam z Neo. Wszystkim klientom
radzę używać portów submission/SMTPS na moich serwerach, więc problemu
nie ma - w tej chwili.
Za to widzę, jako nieliczny, że TP chytrym krokiem umyła ręce cedując
odpowiedzialność na administratorów serwerów poczty, którzy w tej chwili
dziękują za takie działanie, a za chwilę sytuacja może się zmienić
diametralnie. Z tego powodu nie wiem czy powinienem dziękować za coś, co
w przyszłości przyniesie mi większe straty niż dzisiejszy zysk.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski