Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 09:03:32 MET

> Przepraszam - gdzie obrażam? Chyba logiczne jest, że jeśli jakaś usługa
> przestaje mi działać to się zgłaszam do dostawcy tej usługi... Jeśli ktoś

Zgadza się. Jeśli komuś nie działa poczta - zgłasza się to do właściciela
serwera poczty który świadczy usługi.

On mówi - "widze że od Pana są połączenia do serwera poczty ale tylko do
odbierania (IMAP/POP3), nie widzę żadnych prób wysyłania. Proszę sprawdzić
czy nie zablokował Pan portu 25/TCP u siebie."

Ew. dalsze tłumaczenie o co chodzi itp. Potem okazuje się że klient nie
blokuje a nie działa. Troche potem okazuje się że TPSA blokuje.

> Udowodnij :)

Ja wiem że conajmniej 80% ludzi nie używa programów pocztowych. Choć nie ma
to w sumie związku z tą dyskusją.

Obawiają się dalszego "postępu" TP w mówieniu co mogą a czego nie mogą
robić. I kolejnych strat czasu.

> Bzzt, wrong. Pierwsze co myślą to "znowu mi zepsuli pocztę" i dzwonią do
> providera poczty. A ten im spokojnie w szczegółach wyjaśnia co mają zrobić.

Ja właśnie wyjaśniłem. Zdjąć blokadę skoro TP im ją założyła,
Część zdjęła sama, reszta musiała prosić kogoś aby to zrobił bo mieli w
firmie router i ktoś inny im go konfigurował. Nie znają się na tym i nie
muszą. Kopia faktury od informatyka poszła do TP wraz z pismem w którym
informują że tyle mniej zapłacą netto.

> Nie ucierpieli. Po prostu jeśli byli na tyle tępi że zignorowali wszystkie
> powiadomienia, to w końcu musieli wykonać jeden telefon.

Obrażasz ludzi.

> Bzdura. Właśnie to rozwiązanie ma bardzo dużo zalet w porównaniu do
> wszelkich innych czynności które operator mógłby podjąc (w dodatku angażując
> niepotrzebnie dużo większe środki).

Co nie znaczy że masz prawo zmuszać wszystkich do tego jak mają obsługiwać
pocztę. Nikt ci takiego prawa nie dał.

> Nie dało się inaczej.

Dało. Trzeba było od dawna reagować na zgłoszenie o spamie. Skoro TP tego
nie potrafi - może czas zmienić profil działalności?

> Tepsę najwyraźniej ktoś przydusił, skoro wykonała ten ruch. I bardzo dobrze
> że taki - wolałbyś np. proxowanie ruchu SMTP z wymuszonym greylistingiem? :)

Wolałbym aby zapewniała tylko komunikację. I reagowała na zgłoszenia o
nadużyciach bo to jej obowiązek.

Aktualnie mamy spychologie. Wszyscy mają się dostosować do TPSA bo TPSA z
powodu swojej nieudolności nie potrafi wypełnić swoich obowiązków.