Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 23:10:32 MET

Dnia Fri, 4 Dec 2009 21:12:51 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
> I powinna to zrobić. Nie dlatego że poczta im nie działała bo pewnie już
> działa, ale dlatego że dostawca wpieprza łapska w nie swoje sprawy.

Jak najbardziej w swoje sprawy - dzięki temu posunięciu TPSA i jej klienci
nie będą domyślnie traktowani jako spamerzy.

> Czy musieli korzystać z pomocy informatyka i mają fakturę za tą pracę?

Jeśli używają outlooków i innych thunderbidów a równocześnie nie potrafią
przeczytać wiadomości którą otrzymali razem z rachunkiem od TPSA, nie
potrafią przeczytać wiadomości którą otrzymali od swojego providera poczty
w której pewnie wyjaśniono nowe ustawienia tak prosto że nawet szympans by
zrozumiał - to najwyraźniej ustawił im te programy syn, wnuk, bratanek itp.
Zadzwonią do niego i ten im powie co mają zrobić

> Proszę przekazać jej kopię TP i odliczyć sobie od rachunku za internet.

Pewnie mają też przesłać TP rachunek za antywirusa, rachunek za kurs nauki
obsługi windows, rachunek od speca za odzyskiwanie danych po zaoraniu dysku
przez trojana?

> TP wymogła podjęcia pracy przez klienta aby ten nadal używać usługi tak jak
> poprzednio - na jaką podpisał terminową umowę. Musi więc pokryć koszty.

Masakra - nieszczęśni użytkownicy TP pozbawieni umiejętności czytania
zostali zmuszeni do zmiany kilku cyferek lub dopisania BEZ_OCHRONY- w
konfiguracji programu do łączenia się z neostradą.

> TPSA od conajmniej 10 lat regularnie ma w dupie wszelkie zewnętrzne
> zgłoszenia o spamie od użytkowników neostrada i chyba nie tylko.

Może nie zauważyłeś, ale praktycznie wszystkie sieci typu neostrada są
uzawane za źródła spamu. To po prostu skutek posiadania tak dużej liczby
klientów, że nie da się nadążyć z obsługą zgłoszeń o spamie.

> Jeśli nawet mają to w d. to wystarczyłoby nie zmieniać losowo numerów IP
> przydzielanych użytkownikom neostrady tylko dać stały. Już byłoby dużo
> lepiej.

A IP RIPE by z wielką radością przydzielił za darmo...

> Ale tak mamy 3 pieczenie na jednym ogniu:
> - Można zaoszczędzić jakieś 10 groszy miesięcznie na kazdym kliencie, nie
> wykonując swoich obowiązków jako operatora.

Pewnie nie 10gr a 10zł, tak czy siak - kwoty idą w miliony. W dodatku
miliony wydatkowane na walkę z góry skazaną na niepowodzenie, bo spamerzy
zawsze będą szybsi w pozyskiwaniu nowych zombies niż operator w obsłudze
zgłoszeń o spamie.

> - można przygotować klientów do dalszej tresury.

Jak ja uwielbiam teorie spiskowe :)

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944