Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Pawel Malachowski <pawmal_at_no-i-tak.niewazne>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 14:14:27 MET

Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisa/a:

> Ilo spamu przemieni si w jako. Spam ktry ma poprawnego nadawc, nieraz
> takiego z ktrym korespondowa odbiorca, jest ciki do filtracji i
> wyjtkowo uciliwy.

Ale on jest wtedy atwy w filtracji. Od razu wiesz, kogo powiadomi,
e spamuje.

Szeroki front anonimowego spamu zmniejszy skal i skanalizuje si
na zapomnianych openrelayach i ukradzionych kontach pocztowych.
Openrelaye si wyblacklistuje, a ukradzione konta pocztowe bd
automagicznie wykrywane i blokowane przez dostawcw tych skrzynek
(np. z opcj odblokowania po wejciu na webmail i wpisaniu captcha).
Zgoszenia bd atwo weryfikowalne w logach serwera poredniczcego.

Podsumowujc, zablokowanie wychodzcego SMTP od uyszkodnikw zmniejszy
skal spamu kierowanego bezporednio na serwery odbiorcw i pozwoli
atwiej walczy ze spamem kierowanym przez le zarzdzane MSA.

--
Pawe Maachowski