Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj

Autor: Łukasz Jagiełło <Lukasz_at_p0x.in.heaven>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 14:28:29 MET

Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:

> Niestety nie jest w ogóle zdefiniowane co to jest "numer portu". Poza tym co
> do da przy NAT?

Klient przechodzący przez NAT, zawsze chodzi określonym portem/grupą
portów na świat. Mając logi z drugiej strony można określić z jakiego
portu nastąpiło połączenie np. na port 80, a co za tym idzie określić
kto się łączył, mimo że był za nat-em.

> "Policjacje" mam średnio 3 razy w roku, i częściej pomagam niż nie.

Heh, jak będziesz miał 3 razy w tygodniu to zobaczysz jakie to bywa
upierdliwe, szczególnie ze zazwyczaj oczekują danych z przed kilku
miesięcy, bo taką mają szybkość działania :)

--
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło