Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 12:26:08 MET

On Fri, 04 Dec 2009 08:25:37 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg
<futrzak@polbox.com> wrote:

>A jaki to wyjątek? TP poinformowała wszystkich o tym rozwiązaniu, a
>o zdjęcie blokady nawet prosić nie trzeba

Na początek: mnie 25 port w TPSA ani grzeje ani ziębi. ;-)
Postanowiłem sprawdzić - ot tak dla potomności - jak to działa i jak
informuje o tym ten operator. Narzędzie to Neostrada moich rodziców. I
tak korzystają z mojego prywatnego serwera pocztowego po 465 i 995
więc eksprymentować mogłem. Założenie takie ze usłyszałem o blokowaniu
tego portu i proszę o odblokowanie albo o wskazanei metody jak to
samemu zrobić. Dwa kolejne telefony na BlueLine dziś w odstępie
kilkunastu minut. W obu - różni konsultanci - uzyskałem odpowiedź
identyczną: "nie ma możliwości odblokowanie portu 25 w żaden sposób".
Jako powód zablokownia też odpowiedź identyczna: "Wszysycy operatorzy
w Polsce wprowadzili takie ograniczenie". I propozycja bym przestawił
sobie pocztę na 465 albo 587 bo nie ma możliwości by mając Neostrade
korzystac z 25. Następniw 2 telefony do konkurencyjnych operatorów
gdzie moja siostra i szwagier mają łącza (GTS i Netia). I coś się z
informacją TPSA nie zgadza: obaj operatorzy twierdzą że nie blokują
portu 25 i tego nie planują. W Netii powiedziano mi dodatkowo że port
może być co prawda zablokowany w przypadku stwierdzenia rozsyałania
spamu ale czasowo i z natychmiastowym powiadomieniem o tym fakcie
abonenta.

Wychodzi więc na to (pomijam czy port 25 jest komuś potrzebny czy też
nie) że TPSA ustami swoich konsultantów kłamie. Kłamie że blokują
wszyscy operatorzy - dwóch pierwszych losowo wybranych nie blokuje.
Kłamie że blokady nie można usunąć - bo jak widać jest jednak metoda
na to, tyle że skrzętnei ukryta przed przeciętnym abonentem.

Zdrówko