Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak_at_polbox.com>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 08:25:37 MET

Wojciech Puchar pisze:
(...)
> zrobiłem to samo ale z jednym wyjątkiem:
>
> 1) poinformowałem o tym wszystkich klientów
> 2) natychmiast blokadę zdejmuje jak ktoś prosi.

A jaki to wyjątek? TP poinformowała wszystkich o tym rozwiązaniu, a
o zdjęcie blokady nawet prosić nie trzeba (ktoś tu zresztą pisał,
że nie bardzo widzisz różnicę między 300 a 300000 klientów).

> Mój własny serwer poczty odbiera na porcie 25 zarówno pocztę z innych
> serwerów jak też wychodzącą od abonentów, i tak pozostanie bo uważam to za
> rozwiązanie optymalne.

A co w tym optymalnego? Ruch można ładnie skolejkować, łatwiej ciąć
ruch wchodzący, o różnicach w regułach MTA nawet przez grzeczność
nie wspomnę.

> Wolność jest dla tych co chcą wolności, dla tych co chcą niewolnictwa -
> znajdzie się conajmniej jeden odpowiedni Pan.

Mam wrażenie, że "wolność" traktujesz dość dowolnie i wybiórczo.
Zapominasz też o jednej kwestii - ta "dowolność" nazywana przez
Ciebie "wolnością" prowadzi do naruszenia wolności i praw innych
ludzi. Od samego filozofowania ilość spamu i innego robactwa
internetowego nie spadnie, a walczyć z tym jakoś trzeba.