Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Artur Maśląg <futrzak_at_polbox.com>
Data: Thu 03 Dec 2009 - 20:11:11 MET

Sergiusz Rozanski pisze:
(...)
> Rozumiem że mają mieć wtedy sprawy bezpieczeństwa głęboko? Czy jednak dbać
> o własne pakiety?

Od dawna powinni coś z tym zrobić - właśnie w trosce o klientów.

> IMO dostarczanie usługi ruchu internetowego zobowiązuje każdego dostawcę o
> ochronę zarówno własnych klientów przed zagrożeniem ze strony internetu jak i
> ochronę internetu przed zagrożeniem ze strony własnych klientów - co właśnie
> robią.

Dokładnie. Ja u "siebie" od dawna zablokowałem wolne wyjście na świat
na 25 z dowolnego hosta. W interesie firmy i klientów - faktem jest, że
to nie ISP, ale reguła ta sama.

> Co więcej robią to tak że świadomy user sobie je na własną
> odpowiedzialność wyłączy w 3 minuty - jak mu przeszkadzają.

Widzisz, świadomy, albo i nieświadomy - wielu robi to dla zasady,
bo "wolność" ogranicza, a później mamy konsekwencje.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.